Tuesday 27 May 2014

BILA DAH TERJATUH~~

salam...

jatuh~~

cek la kat mn2 kamus pon makna jatuh ttp membawa maksud yang menyakitkan. apatah lagi apbila jatuh dr tmpt tinggi.tp 2 la yang jd kat aku. ak dah TERJATUH CINTA kat negeri melaka. kat pekan kecil masjid tanah. kat pekan kecil kuala sungai baru. kat pantai pengkalan balak, pantai tg bidara, pantai kuala. aku dh jatuh cinta kat SK OTHMAN SHAWAL. ak dh jatuh cinta kat warga skos. lalu, ada rasa bahagia di situ. namun apakan daya aku. bila dah terjatuh terpksa la tanggung rs sakit. dan kini aku sdg rs sakit dek kerana dipostingkan ke perak. actually bukan ak xmau p perk. aku tau perak lagi ngan kedah berbanding melaka. leh balik tetiap minggu ha...tp aku tetp sdih. sdih walaupn baru 6 buln kat melaka ni tp byk pkr2 manis yg berlaku. kalo stkt nak ke mahkota parade n dtrn pahlawn 2 pejm mata ja leh sampai. kalo nak p mydin plak smbil smbg2 ja dh smpai. gila power aku ni kan??? haha...aku rs ak cm dh power la bab2 jln kat cni. leh la kalo nak minx jd tourist guard pon. tp jgn la ajak akp area merlimau, alai, nyalas suma 2, hat 2 aku xpkr lg. baru lam proses pembljrn. nmpknya pmbljrn xdan hbeh. dh kna mula balik....:(

okeyh....smbug lagi.

td ms nak balik aku cakap kat pljr2 yg lps bukk sekolah ni aku dh xdak kat ppki skos. yg syahdunya si sudin nanges!!!!. serius~~ aku amat terharu. ucpn khas utk sudin:: ustjh minx maaf byk sbb slalu usik sudin, slalu ugut nak potong kaki, slalu cubit2 telinga sudin, slalu pksa sudin siapkan homework. pasni sudin dah xpayah pntun dah. dah xdak dh pantun anak gajah anak itik. huhuhu~~

ijat pon nanges...huwaaaa~~~aku pon nanges bila tengok ijat nanges. ucapan khas utk ijat :: ijat bljq btoi2. ijat kan bdk pndai.rajin2 menghfaz. jgn tinggai solat. ustzh minx maaf sbb slalu pksa ijat menghafaz. tq utk hadiah hari guru yg comei 2.

amah x mau kawan ngn aku dh. dia kata sbb ustzh dah jauh. ucpn utk amah ::amah rajin2 bljq. jgn nakai2. rjin2 buat keja umah. ustzh minx maaf sbb suka bebel2kan amah.

huhuhuhu...byknya dosa aku kat bdk2 ni. aduih~~, sdih la nak tinggai kan kelas ppki skos ni.dh xtau nak nanges cmna gaya lg. duduk dah, mniarap dh, berbaring dah...kna kuak lentg plak kot.

okeyh~~ucapan khas utk warga ppki skos plak ::

* tq utk suma, yg byk tlog saya utk suaikan diri kat skos.ajarkan saya byk bnda. hepikan saya dngn byk pkr. knlkan sy dgn bnda2 bes.
*sori, kalo ad salah dan silap sy. sy tau sy byk klmhn. senget pon ada. internet slow. maap. memory ciput..xleh nak download byk application.
*halalkan makn dan minum sy. sy ni kuat makan. tmbh2 kalo yg free. lg la sy suka. xsmpt nak amek corntoz k.rozi td. hrp2 sok pg ad lg.
*sy nak jmpk lg wrga p.khas skos.wrga pk skos suma nak jmpk sy lg x???
* sy xtau nak ckp ap dh (smbil nanges, lap2 idung)
*sy sdih nak tinggai suma yg ad kat skos.
* xmau ckp...sdih..nanges lg..HUWAA~~~

aku salam dengan x semua ckgu td. xsmpt nk slm suma. aku pon baru tau yg aku akan berpndh.
akhir kata dr aku ::

maaf semua..
semoga berjumpa lagi
bertemu dan berpisah adat manusia biasa
doakan semuga saya dapat berkhidmat dengan baik di tempat baru


p/s : rupa-rupanya ramai yang sayang aku...huhuhu










aku akan merindui pantai2 ni...

sekian wassalam



1 comment: