Sunday 11 May 2014

n3 sempena hari ibu

SALAM

ibu, orang yang paling rapat, dekat ngan aku. menulis ttg dirinya membuatkan aku mengalir air mata kesayuan. sdeyh sgt coz x brd di sisinya kini. *hukhuk*. aku tau suma org sprti aku...suma sayang mak masing2 kan???? aku pon cm 2 jgk. walaupn berjauhn tp la ni kan zmn teknologi smbil sepk2 bola pon leh smbg ngan mak...kan3???? jd arini ak nak bercerita ttg mak ak. walupn spnjg 26 thun ak brglr anak maka byk la cerita ttg ak n mak aku. tp xdala ak nak cerita suma. kalo aku cerita suma mang xceluih la bloq ni haa......

okeyh my mu names is Khatijah bt Ahmad. mak ak berkulit cerah (xcm ak). mak ak ad drh banjq( ap yg diberitahu la). mak seorang yang tegs. sgt TEGAS sbnqnya. mak aku jgk seorang yang GARANG. jd ak mewarisi sft garang ak drpd mak aku. hehe....ce tgok mak aku. ni ha ak upload utk tgok mak ak. 

agak2 kalo tgok mang x caya kan mak aku garang. ha.....kalo xcaya meh cni nak cerita sket. ak dulu2 prnh kena kjaq (ligan) satu kg coz ak x trus blek umah slps kels mngaji. sebaliknya aku singgah kat tepi bndg n tangkp ikan. dr pkui 2 smpaila kui 6-7 ak baru blik umah. dgn pnuh smgt nak tnjuk ikan yg berjya ak tgkp, ak trus p kat mak aku. alih2 mak aku dngn rotn kat tgn terus ligan ak. ak pon ap lg....satu kg aku lari.....hahaha..bila dh pent lari ak pon mengalah. sdia utk dihukum...:(. sweett sbnqnya. skrg ni dh xdak xtvt kejaqmengjq ni.

ok..tu tang bahagian garang. sbnqnya ak rs suma mak mcm ni kot.tp mak yg xgrg 2 myb anak dia x nakai cm aku..huhuhu. tp kwn2 ak kata aku sbnqnya beruntung. walaupn mak ak garang, tp mak ak understanding. yes...ini ak SGT SETUJU. msih boleh berkogsi cerita, bertukr pndpt, dan bercerita gl2nya. dari sesemut (kecik) cerita smpai la segajah(bsq) cerita. even aku kna lantik jd ketua kebersihan dlm kels smpaila cerita *rhsia* aku cerita kat mak aku. 

tu bhgian understanding. mak aku jgk sgt peramah. mak aku knai suma kwn2 ak. ap xnya...ak cerita siap bwk mai umah lg. bukn stkt kwn2 ak...kwn2 kakak2 ak n adek2 ak pya kwn2 pon mak ak knai. siap leh tau lg bdk ni sapa makwe dia, bdk ni sapa pakwe dia. bdk2 ni ha...kalo mai umah ak, mang suka kongsi cerita ngan mak ak. ada lg, siap oder nsik gorng kg lg ha...time ari ry lak tu. hapa depa ingt mak ak bkk kdai mkn time ari ry ka??? kalo cm2 baek caj ja ketupat rendang yg depa tapau bwk balik...*hampeh*....

okeyh...sbnqnya byk cerita nak cerita. aku xleh nak brhnti kalo menulis psai family aku. ak bukn ank mnja..tp sjujurnya ak x betah dok jauh dri mak n abah ak. aku lg sng dok umah dgq mak aku beletiaq drpd outing n bersukaria ngan kengkwn. aku lg rela terpksa bgun awai utk knci pntu time mak abah aku p solt subuh drpd bgun lmbt tp sorg2. inilah ak.....sbb 2 lps graduat ak xpenah bercdg utk ke mana2...lebih rela keja ngn gaji RM800-1200 sekitr Sg Petani sj berbnding berhijrah@mrntau ke ngri lain. tp ALLAH JUA MAHA MENGETAHUI. takdir tlh mentpkan rezeki aku di melaka...sedih*nanges byk2*.

erm.....byknya nak share. tp xleh la suma kan???
ak rs ckup dulu kot kali ini. len kali cerita lagi...

last word dr ak :

mak...syg mak.
sori utk semua slh dan slp slama ni.
syg mak sgt2.
smoga mak hepi dan mendapat kebahgiaan di dunia dan akhirat.
maaf mak,
sbb slalu buat mak sush hati.
syg mak sgt2.
xtau nak ckp apa lagi. 
rindu mak.
NAK BALIKkkkkkk *nanges lg*
wua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*uhukuhuk*
nak balik jgk2...

syg mak....
MMMMMMMMMMMMMUUUUUUUUUUUUUUUUAAAAHHHHHHHHHHH....

salam...*muah3*

+salamsygdrpdankmuygsenget+


okeyh,

tgok padi (bndg tepi umah ja) dulu sket...

~ok la kan gmbq ni ad padi sket gunung jerai sket...miss my humtown~
okeyh...bubye
salam.

No comments:

Post a Comment