Friday 9 May 2014

PERANTAU WARRIOR

salam..
okeyh hari ni mood nak bercerita ttg diri sndiri.
actually ak ni sbnqnya seorg perantau. aku tahu rmai ja org yang merantau. jdnya kalo aku bercerita kisah ak yang merantau tp x seberapa ni, maka cerita ni sbnqnya kisah besa ja. mlhan ad bbrp ramai org kat luaq sna yg merantau jauh2...betahun2 lmnya, pya byk pnglmn kalo nak berbnding ngan ak ni kan???

tp....dah ni blog aku jdnya mstilah aku nak cerita kisah aku. xkan la aku nak sok-sek cerita org len plak kan??? kalo ada pon mstilah x sbyk cerita aku. ak kan teringin nak jd heroin sbb 2 ak nak wat blog spy ak leh jd heroin---sila abaikan---

okeyh sambung.
SK Taman Intan, Sg Petani Kedah

stlh tmt berlatihan selama 1 thun setengah kat sekolah ni ----------->>

aku mendpt penenmpatan pertama di sebuah negeri di sltn tnh air. MELAKA. sbuah ngri yang ak sgt x sngka. aku konon2 bajet dpt kdh ja...alih2 dpt melaka. mang hncur luluh la hati aku nieyh. tp demi sebuah cita-cita akhirnya aku redha dan tawakkal ja. doa agar semuanya yg baik2 ja....:):)

minggu pertama di sini------->>>>>>(tgok at)
 (SK Othman Shawal), tersgt la kekok. xtau nak ckp ap n bersembg ngan sapa. cm nak nanges...ja...wua3. (kalo leh nak balik ja kat sekolah lama. mlsnya nak stat all over again. >ni la yg ak sllu kta lam ati. hukhukhuk......kalo kat fb mang post yg sdeyh2 ja...ni ha aku kopipes kan kat cni supaya sng nak bc xyah bkk pesbuk.
.
.
.
.
.
.
.
(turutan menuruna)
  • 2 ari xupdate so, arini double update....(ari16::rssdihdlmatitanpatauapsbb)....(day17::kedaholredi~)
  • day15::imissmyparentnfamilyprettybad:(
  • ~coupleofweek::believe im can n im halfway there~
  • day13: u never know how strong u r until BEING STRONG is the ONLY option u huv~~
    !!im not strong enough!!
  • ++doblasarikatsekolah++cubasedayaupaya
  • ""harikesepuluh::menarimengikutrentak""
  • ::daynine::imgettingbetter:
  • day8: i just want to feel this moment~
  • a week: di saat ak xmenerima ap yg ak nak ALLAH membri ap yg ak perlu**every cloud has a silver lining*
  • hari6::beljr mmbw diri sebaik mugkin di tmpt orang.......biizniLLAH, i can do it.........##take a deep breath##
  • hari5 di sek: btpa byk lagu yg dinyanyikn wak2 perhmpunn ari isnin, ak cuma tau NEGARAKU....huhu
  • hari ke4: aku bkn spt lalang yg nmpk lmbut tp bleh ja survive dan hidup kat mn2 ja....tp ak spt kaktus yg nmpk gns tjm berduri tp hya leh idup kat kwsnnya shj....*ati msih sayu*
  • my 3rd day:: juz nice~
  • arike2::ap
    yg ak suka ttg melaka adlah umah kg nya yg sgt cntik....dan ap yg ak 
    suka ttg sk othman syawal adlh lokasinya di tepi laut n pemndgannya sgt 
    cntik...tp ckupkah CANTIK itu untuk mmbuahkan rs CINTA n BAHAGIA?????
rsnya ni dulu utk kali ni. satg ak smbung len. bateri laptop dh pendek. chager x bwk...huhuhu....

okeyh~~~
bubye::
SALAM

No comments:

Post a Comment