Friday 23 May 2014

KEM BESTARI SOLAT


salam...
Alhamdulillah...
setelah beberapa ketika, KBS siri III/2014 PPKI SKOS telah selamat dijalankan. bertemakan Solat Pencetus Tranformasi Ummah Wassatiyyah, KBS kali ini diadakan pada 22 dan 23 mei 2014. program ini dianjurkan oleh Panitia jQAF dan Pendidikan Islam Pendidikan Khas SKOS dengan kerjasama semua guru pendidikan khas.

Alhamdulillah, program yang dijalankan selama dua hari ini berjalan dengan agak lancar. TQ alot utk smua cikgu yang byk menghulurkan bantuan dalam apa jua situasi.

seperti kbs2 yang lain, kbs kami jgk berorientasikan LDK. sepanjang program terdapat 3 LDk yg telah dijalankan. fasilitator terdiri daripada guru2 pendidikan khas sendiri. selain daripada LDK, kbs kali ini turut mengadakan satu aktiviti berbetuk riadah iaitu explorace. murid2 perlu menjawab soalan2 yang ditya oleh guru dan menyelesaikan tugasan yang diberikan sebelum mendapat klu utk ke stesen seterusnya. Alhamdulillah para pelajar kelihatan gembira dengan aktiviti yang dijalankan.

pada hari kedua kbs, para pelajar dilatih utk bersolat dhuha berjemaah. kemudian pengisian rohani @ tazkirah telah disampaikan oleh ustaz firdaus. selps ceramah...apa lag, makn la. seterusnya, majlis penutup telah dirasmikan oleh guru besar Datin zunaidah bt Md Jani.

terima kasih kepada semua yang terlibat sama ada secara langsung atau tidak langsung. jasa kalian amatlah dihargai...semoga berkat kerjasama semua, dapatlah kita jalankan lebih byk progrm utk pljr2 kita...:)

sekian lyn gmbq::

~sesi LDK kump: jannatul firdaus~
~sesi LDK :: jannatul ma'wa~

~gmbq iklan::kak rozi~

~sesi LDK : jannatul adnin~

~amali wuduk~

~danial amek wuduk~

~praktikal solat::ats meja pon boleh~

~prktikal solat~

~xplorace:: stesen 1~

~stesen 4~

~bc niat wuduk~

~stesen 2:: balig cawan milo~

~mengisi jawapan dalam petak silangkata~

~tengok sapa yang kena~

~tekun dengq ceramah~

~baguih3~

~alhamdulillah~

~solat tiang agama~

~majlis penutupan~

~pengacara majlis kurang bertauliah~
~cantek x~
~bacaan doa oleh adek muhammad haffis bin abdullah~
~ucapan oleh GPK pend.khas Pn Zainab bt Yang Chi~
~mereka anak yang baik~




sekian
wassalam....

No comments:

Post a Comment